måndag 5 augusti 2013

Om den dar prestationsangesten....

Hej!

Ja som titeln for dagens inlagg beskriver sa borjar jag kanna av en viss prestationsangest. Allt eftersom tiden gar sa blir spraket lattare och skolan lika sa, men det betyder inte att det ar enkelt for det. Jag kan normalt sett hantera kanslorna som uppstar och i manga fall sa gor de mig till och med mer pa hugget och far mig att prestera battre. Men uppstarten av dem ar alltid varst... Som en underliggande forkylning, som man vet, kan ta tva vagar. Antingen vaxa och fa en sangliggande i 2 veckor eller forsvinna helt och aldrig finnas till. Jaja, oavsett sa kanner jag att jag maste lagga korten pa bordet for mig sjalv, for om jag ska ta mig igenom forsta terminens kurser med godkant sa ar det hogsta vaxeln och lite dartill som kravs. Det ar sa manga ord och akademiska utryck som jag inte forstar an, och all lasning tar mig 100 ar da jag sitter med ett uppslagsverk och slar upp allt jag inte forstar. I'll get there, men det far ta lite tid I guess...

Igar kvall kande jag bara for att lagga alla skolbockerna pa hyllan i nagra timmar, sa jag och Michael akte in till "stan" och sag en skrackfilm pa bio. Laskigt, mysikgt och kul, jag behovde komma ut lite. (Dessutom riktigt fin kille ;). Vi kakade burgare, snackade skit och jag fick antligen dricka min efterlangtade RIKTIGA kopp kaffe med mjolk.

Har ar klockan 9.20 nu och min advertising class borjar om 40 min, sa jag ska satta mig har i biblioteket och lasa lite innan.
Min lilla 1GB internet pa min mobil har tagit slut for den har manaden sa jag har endast tillgang till internet genom skolans datorer. Man kan inte komma in pa sociala medier genom dem men jag  kollar min mail varje dag och kan ta emot sms som vanligt pa mobilen. (Lika bra ar valld et eftersom jag maste lagga all energi pa att plugga). Menmen, inga statusuppdateringar pa ett tag alltsa. But It's okay, I like being mysterious ;)

Tjolahopp!

/Tilda

4 kommentarer:

  1. Hej på dig

    Jag läser din blogg men skriver inte så många kommentarer kanske, kämpa på med engelskan, vad var det för skräckfilm du så? nån jag har sett kanske :-)

    //Pappa

    SvaraRadera
  2. Gumman, den prestationsngesten ger dig styrka, om du inte kände den, så skulle du ju heller inte lära dig nåt, och stönig är du ju!
    Vem körde varv efter varv med skidorna som barn? Vem gav sig inte på skridskorna förrns hon kunde? Vem for iväg med ett jihu, på nya moppen?
    Visst det gör ont ibland och är jobbigt, men påt igen bara, det här grejar du :)
    Puss!

    SvaraRadera
  3. Heja dig!
    Du tog dig ju dit, hur många gör det ;)
    Kram på dig, jag vet att du kan men fattar att det är tufft.
    //Mostra

    SvaraRadera
  4. Första terminen är nog värst. Verkar vara najs där borta ändå :) kram /Kajsa (saknar dig inte alls vid köksbordet)

    SvaraRadera