söndag 25 augusti 2013

Back on track

Hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev har..... Jag har haft fullt upp med skolarbeten sa tiden har helt enkelt inte funnits, men nu ar alla fall 3 av de 4 forsta uppgifterna inlamnade for granskning. Jag har passat pa att ta 2 dagar off och inte gjort nagot, bara slappat, varit pa stranden och strosat runt, druckigt kaffe och fatt lite brun branna. Livet flyter pa som vanligt I guess. Imorgon ar det back to reality igen.

Jag vet att ni vill se mera bilder, och jag ska forsoka blir battre pa att uppdatera med detta, men som ni redan vet sa saknar jag internetuppkoppling pa min mobil sa det ar en langre vag att fa bilderna fran mobilen in i min dator, till ett usb, till en skoldator och upp pa natet. Sen har jag borjar se min omgivning och det jag gor som jag gor som vardag sa jag har lite dalig inspiration av vad jag ska ta bilder pa. Vad vill ni se? Ar ni nyfikna pa nagot speciellt? :)
Hittills har jag inte gjort nagra storre utflykter eftersom jag har sa mycket att sta i i skolan. Jag har ocksa valt att vanta med aventyren tills senare. Jag ska vara har i 3 ar sa det ska nog hinnas med. Det viktigaste for mig de senaste manaderna har varit att komma in i vardagslivet, fa dagarna att rulla och hanga med i skolan ordentligt. Det ar annorlunda om man ar har en kortare tid, da ar man har pa besok och har en anna stress over att hinna med allt man vill se och gora. Let's face it, jag har flyttat hit sa mina prio 1 ar att losa alla administrativa saker i livet, som skattenummer, jobb, bank och social situation. Men tro mig, det ar aventyr det med, i en annan kontext bara :) Krokodiler, surf, resor och sant kommer senare.

Appropa mitt tidigare inlagg om prestationsangest sa har skolan borjat kannas mycket battre och jag har borjat komma in i tanket allt mer. Har upptackt att skrivandet pa engelska gar mycket lattare an vad jag trodde det skulle gora, och att jag skriver lika effektivt och mycket som jag gor pa svenska. Dvs. nar min australienska roomie tar en dag pa sig att fa ner 500 ord jag har redan skrivit det dubbla och lite till, med samma kvalite och mangd research, kanns okej - Och det kan bara bli battre! :)
Det ar klart, jag ska inte sticka under stolen med att det ar svart, och trott blir man... Men det ar skont att inte behova oroa sig for att man inte kan i alla fall :)

Jag pratade med mamma och pappa pa skype idag, det va kul att hora deras roster. Eftersom jag inte har internet pa mitt rum sa ringer de till min fasta rumstelefon via skype, sa vi kan bara prata med varandra, inte se varandra. Men det duger hittills :)

Wellwell, sa mycket mer an sa har jag inte att beratta just nu. Om ni lamnar en kommentar med vad ni vill se for bilder sa ska jag forsoka lagga upp sa fort jag kan :)

Kram och allt annat,

Tilda

4 kommentarer:

  1. Åh, det var skönt att höra din röst också :)
    Miss You!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har också skype men jag vet inte hur man gör ;)
    Har du nån adress? Vanlig, för brev alltså? Kan du inte skicka ett fb-meddelande till mig med den? Vore ju kul att få skicka ett kort eller så åt andra hållet också, vi blev ju glada när det kom en hälsning här :)
    Gött att det börjar flyta på i skolan. Heja på!
    Kram från mostra o co

    SvaraRadera
  3. åååh va skönt, de låter som allt flyter på alltså! Himla glad för din skull - & keep up the good work as always! <3

    SvaraRadera
  4. tu er krym. man längtar ju efter att åka själv nu. fortsätt ta hand om dig, kram!

    SvaraRadera