måndag 22 juli 2013

Skolstart, kursstart och prestation

Hej!
Skolan har startat denna vecka och jag har påbörjat 3 av mina totalt 4 kurser för denna termin. Den 4e kursen börjar först på torsdag. Det känns bra hittills, men allt eftersom tiden går så börjar jag insé att mina 3 år här kan komma att bli kämpiga till och från. Uppgifterna och lektionerna är som jag är van vid sedan tidigare, men allt ges på väldigt australiensk och akademisk engelska - vilket gör att det ibland är svårt att hänga med i svängarna. Detta är dock något som kommer bli lättare med tiden, med just nu är min hjärna som en urvriden disktrasa efter all koncentration. Mycket ska lämnas in skriftligt, och trots att jag är duktig på att skriva så är min engelska skrift inte i närheten så bra som min svenska. Målet är såklart att de ska bli lika bra, men tills dess kan jag börja förbereda mig på en och annan attack av prestationsångest... Ja... Det kommer gå bra, inget är omöjligt och what doesn't kill u makes u stronger och allt det där...

Åh just de ja, köpte kurslitteratur idag också. 3500 kr.
Jag saknar Stockholms universitet....

Tilda

3 kommentarer:

  1. Haj. Kajsa här. skönt att läsa att du verkar ha det bra. Jag drömde om dig inatt haha. Jag och m är ute på roadtrip i norrland. Så när jag kommer hem, om en vecka, kan vi skypea? Kram

    SvaraRadera
  2. Det kommer att fixa sig, du kan det här, och om inte så lär du dig!
    Jag är sjukt stolt över dig och dina äventyr!
    Puss!

    SvaraRadera
  3. Heluuu! Grymt kul å läsa Matilda, keep up the good work, både här å i skolbänken - tänker på dig å sänder massa kramar!!

    SvaraRadera