fredag 9 augusti 2013

Fredagkvall

Hejhopp!

Efter x antal timmar, dagar och dygn utan standig tillgang till internet har jag borjat uppleva en visst sug efter kontakt med omvarlden. Eftersom jag i normala fall ar van vid den svenska standarden pa internet, och kollar min mobil ca 100 ganger i timmen sa marker man snabbt nar den tillgangen dras in. Sjukt egentligen, vad otroligt beroende vi ar.... Jaja, i Australien ar tillgangen och kvaliten pa internet nagot helt annat an vad det ar i fina svea rike. Internet har ar DYRT och man betalar for mangden nerladdade Mb istallet for hastighet. Olaglig nerladdning av film, serier och musik ar det ingen som testat, och att buffra en youtube film i ett normalt australienskt hem tar ca 10 min. Vill man se en ny film har sa gar man pa bio. Det ar annorlunda helt enkelt.
Jag har valt att gora som sa att, eftersom att mitt boende endast erbjuder svindyr internetuppkoppling via natverkskabel (som jag inte kan anvanda i min dator for det ar en mac book air), sa har jag skaffat ett australienskt mobilabonemang med 1GB nerladdning i manaden. eftersom jag inte ar van vid detta sa gick den forsta gigabyten valdigt fort sa nu sitter jag har utan internet anda fram till den 20e. Som tur ar sa har min skola datasalar som ar oppna dygnet runt 7 dagar i veckan, 10 min promenad fran dar jag bor. Det ar har jag sitter nu - darav alla pricklosa bokstaver ;)

Anyway, det ar fredag kvall och har sitter jag i en datasal och kollar facebook och mail, inga fel, men lite udda kanske ;) Den har veckan har gatt i en rasande fart och jag har spenderat mestadels av mina timmar framfor skissblock och photoshop. Min forsta uppgift som designelev ar att komma pa 100 ideer av en frukt eller gronsak med hjalp av 20 olika koncept i en kreativ toolbox. Kul men kravande! Har gjort halften och planerar att vara klar med skissandet innan helgen ar slut, efter det ska jag valja ut 1 ide ur varje koncept och forbattra bilderna i photoshop, skriva ut och presentera infor klassen pa en board som man gor nar man jobbar som designer och presenterar sitt arbete for sina "clients". Som sagt, riktigt kul, men otroligt anstrangande att tomma hjarnan pa sa mycket kreativitet. Har suttit hela dagen idag sa ar trott i bade skalle och fingrar. Forutom detta har veckan innehalt mer plugg i andra kurser, lite shopping och solande. Jag har kopt min forsta portfolio som jag ska samla alla mina designarbeten i och har fatt rad av min studievagledare att valja fotografi som "minor degree" da det funkar bra ihop med design och advertising som ar mina huvudamnen, om det blir verklighet aterstar dock att se...
I mandags var jag och Michael pa bio som sagt, och vi sag The Conjuring. En skrackfilm som paminde lite om excorsiten och som hade en del riktigt laskiga scener. Stackars Michael fick sta ut med att ha en livradd svensk bredvid sig. Jag spenderade ca 75% av filmen under min jacka.... Not my proudest moment....

Det borjar bli dags for mig att packa ihop, jag och Phill ska ha pizza night, sa jag maste head back innan det blir for sent. Skriver snart igen!

Puss o kram skumbanan

tilda

1 kommentar:

  1. Puss på dig med, har du sett mina sms?
    Om Lysets försäkring?
    Det står dessutom att hon är en hankatt i pappren, så det borde vi ändra... :)

    SvaraRadera