söndag 20 oktober 2013

Ett paket med roda snoren

Hej och halla igen!

Annu ett prickfritt brev fran ett torrt Queensland och Solskenskusten.
Ja dagarna blir varmare och jag borjar inse att det kommer bli svart att fa julkanslor i 30 graders barfotavader och shorts. Forra helgen brot en stor skogsbrand ut utanfor Sydney. Det ar langt ifran dar jag bor, och det ar sallan risk for brander har pa kusten, men lite laskigt ar det nar man ser tusentals hektar av skog brinna pa nyheterna. Vadret i inlandet har varit extremt torrt och vindigt, vilket kan leda till enorma och snabbt vaxande brander fran en liten gnista. Branden utanfor Sydney spreds genom en vind i 90km/timmen... Nej tacka vet jag Varmskog, dar har en tur om en far fjutt i panna om vintern eller ser en brandbil eller tva med jamna mellanrum.

Hursomhelst... Mitt jobbsokande gar som tidigare och jag har inte fatt napp an. Men jag ar inte bet for det. Nej da, ett jobb ska jag ha om jag sa ska behova soka igenom varenda foretag i omradet, och dom ar inte slut an, foretagen alltsa...
Jag har borjat skriva pa mina sista uppsatser och det gar trogt, sa trogt. Imorgon, mandag, oppnar anmalningarna upp for nasta termins kurser, och jag ska vara i biblioteket klockan 7 imorgon bitti och hanga pa laset for att fa sa bra tider for mina klasser som mojligt. Det ar fort till kvarn som galler....
Jag kan knapt fatta fur fort det har gatt! En termin och 4 kurser avklarad och det kanns som jag kom hit i forrgar.

Haromdager registrerade jag mina majors, vilket ar mina huvudamnen i min examen.
Sa nar jag tar examen om 2,5 ar sa kommer jag fa ett diplom dar det star;
Bachelor of Design and Communication
Majoring in:
Graphic Design
Creative Advertising
Communication Studies

Hihi, can't whait!

Utover skola sa hander det inte sa mycket just nu.... Nasta vecka ar sista veckan innan 3 veckor av slutprov. Efter det sa reser de andra internationella stundenterna vidare ut i varden eller hem igen. Ocksa min tyska roomie Philip som jag umgas en del med. Det ar lite trakigt. Vi har planerat in en tripp till Brisbane innan sa att vi kan hanga lite innan han aker hem till Tysklandet igen.
Nasta termin kommer jag fa nya roomies... vilket kan sluta hur som helst... Phil har varit en hyvens roomie sa de nya som flyttar in har en del att leva upp till.
Jaja, sa lange de later mig ata min havregrynsgrot och ar snalla mot Konrad sa ar jag nojd...

Mr M, den beryktade nya boyfrienden som manga av er sakert har sett pa FB (och sakert vantat pa att jag ska skriva om har). Ja for er som inte farstatt det an, sa ar han min andra roomie som jag namnt tidigare. En snall och laidback aussie boy med bruna ogon (oversattning till farmor: en snall och avslappnad australiensk kille med bruna ogon) som delar min sjuka humor och sociala varderingar. Honom skulle jag promt ha. Och sa blev det.
Vi ar fortfarande roomies och det funkar bra. Han har sin mammas familj har pa kusten sa vi bor inte pa varandra varje dag, vilket ar skont. Jag kanske uppdaterar mer om honom senare, men av respekt sa kommer jag inte skriva for mycket da den har bloggen ar oppen for alla att lasa, och det blir lite for privat for den har miljon.

Naja, klockan ar snart 19 har nu, sonddag kvall. Oscar skickade en tecknad langfilm till mig som jag ska ga hem och titta pa nu. Hoppas att ni alla mar bra och inte fryser ihjal i hostkylan.

Se ya soon (ses snart)

/Tilda

1 kommentar:

  1. Tur jag inte hann ut innan uppdateringen kom :)
    Puss, min stora flicka!
    Mamman är mycket stolt <3

    SvaraRadera